petek, 15. maj 2009

Uruguay 1 in 2



Vem, malce sem zanemarila blog.
Ampak vse z razlogom. Dobila sem obiske iz Slovenije, moje standardne sopotnice .....


Vmes sem bila v Urugvaju. Dvakrat.




Urugvaj je sosednja drzava od Argentine. Precej mahjna, v bistvu druga najmanjsa drzava v Latinski Ameriki. Meri 3.5 mio prebivalcev, od katerih dobra polovica zivi v glavnem mestu, Montevideu. ostalo se razpase po majhnih mestecih in vasicah.
Zgodovina Urugvaja je v bistvu kratka. Pred dobrimi 200 leti je podrocje Urugvaja pripadalo Argentini. Takrat so se spanci, britanci in portugalci kar naprej tepli za zemljo. v Argentinsko Brazilski vojni (500 dni vojne) so se Urugvajci (takrat se ne takoimenovani) odlocili potegniti svoj delez in so ustanovili svojo mini drzavico. To je bilo leta 1828, in 1830 so dobili svojo prvo ustavo.

Montevideo je prav zanimivo mesto. Predno sem sla prvic tja, so mi vsi govorili, da zgleda kot en predel v Buenos Airesu, samo manjse in veliko bolj mirno. Nas ucitelj nam je povedal se to, da je vecina prebivalstva v Urugavaju evropskega porekla, da pa se niso pocutili da pripadajo ne Argentini ne Braziliji in so zato sli na svoje.


No, prispela sem v Montevideo prvic na prvi maj, praznik dela. Zvecer smo prisli na avtobusno postajo iz Colonie (drugo miniaturno mestece), in tam me je pobral Eduardo (prijatelj od Maje R). Malce me je popeljal po mestu, ulice cisto prazne. Nikjer nobenega. kar malce strasljivo....

Moj hostel je bil lociran eno ulico stran od glavne avenije, 18 Julija, ampak tudi avenija je ob 9h zvecer delovala prav puscobno. Eduardo in njegova punca sta mi govorila, da je pac prvi maj, veliki praznik in da so vsi sli na kake izlete, na dezelo ali na morje. Peljali smo se po centru, potem pa se po rambli ob morju in nekaterih drugih predelih. Montevideo JE mirno mesto. Ni guzve. Ni dzumbusa, oz lahko bi rekla, da tudi ni utripa, kot ga premore Buenos Aires. Tudi ko sem se vrnila teden dni kasneje, so ulice ponoci s´cisto zapuscene, nikjer zive duse. Za namecek tudi luci na ulicah ne svetijo prav dobro in v centru mesta zgleda kot mesto duhov... stavbe so sicer lepe, ampak prenovil jih ze dolgo ni nihce. Ni denarja. Imajo pa denar za novo poslovno stavbo blizu zeleznice (isti arhitekt kot je dizajniral Jadro hotel v Dubaiu), in nesteto shopping mallov.


V Montevideu sicer pravijo, da kopirajo vse kar ima veze z BA... imajo enako pobarvane avtobuse, jejo medialune za zajtrk, imajo shopping centre (prav moderne), lepe hotele, poceni hostle, griljade in gore mesa v kuhinji na vsakem koraku, ampak se mi zdi, da zurajo pa ne prevec. Imajo nekaj, kar BA nima. Reko, ki je lepe modre barve, saj se nekje stika z morjem. Imajo plaze, in samo 2 uri do najblizjega poletnega letovisca Punta del Este.


Cenovno je Urugvaj rahlo cenejsi od Argentine. Njihovi pesosi (ja, kopirali tudi ime valute) so manj vredni od argentinskih in place so nizje. Kaki inzenirji in IT racunalnicarji imajo sicer kar dobre dohodke (za J ameriske standarde), ampak povprecna placa je pa baje tam okoli 200, 300 dolarjev na mesec. Kako zivijo? .. no, mislim da imajo predvsem manjse potrebe kot mi v Evropi.

Sicer se v trgovinah vse dobi, ampak tuje blagovne znamke so nepojmljivo drage, tehnicna roba prav tako... domaca roba je pa v mejah normale. Za denar dobis seveda vse, tudi najnovejsi Iphone.


Kar se hrane tice, kot sem ze rekla: meso, meso, meso. V vseh moznih oblikah, vsak del krave, ali pa prasicka... in seveda pravijo, da je njihovo meso boljse od argentinskega. Tekmujejo namrec tudi med sabo. Vino sem tudi probala.. Odlicno!


Skratka.. Montevideo naj bi bilo po nekaterih ocenah na internetu nabolj zazeljeno mesto za zivet v Latinski Ameriki. Ljudje so izredno prijazni, mesto je mirno. Moj vtis je tudi ta, da so sicer zeleli kopirati tudi drevesa na ulicah... ampak vse skupaj deluje precej bolj zalostno, predvsem v cdentru mesta. In mesto je precej bolj umazano kot Buenos Aires.

No toliko. Drugi izlet v Montevideo se je sprelevil v obisk cisto ta prave farme:)
o tem in kravah pa na drugem postu:)

Ni komentarjev: