nedelja, 19. julij 2009

En kratki Evropski fiks, prosim




Vam bom razkrila eno izmed zivljenskih ugotovitev, ki me je razsvetlila na tem potovanju.

Evropa je zakon.

Vsaj zame. Jaz ocitno potrebujem kulturne in zgodovinske stavbe. Potrebujem tlakovane ceste na momente in mesta z duso. Potrebujem nekajnadstropne stavbe, in zanimiva procelja. Potrebujem svoj Evropski fiks. No, nisem sicer vedela, da sem tako mocno v absitencni krizi, dokler danes nisem sla v Macau. To je se eno otocje, ki sedaj pase pod Kitajsko, pred leti je bil pa portugalska kolonija. In to se jim se danes pozna.

Macau ima namrec poleg kitajscine se portugalscino kot uradni jezik, vsi napisi so v obeh jezikih.

Macau tudi slisi na ime Kitajski Las Vegas. No, tu bom rekla, da se trudijo. Zgradili so nekaj hotelov, ki so vsi copy paste hotelov iz Las Vegasa v Ameriki. Recimo Wynn, pa MGM, Grand in Venetian. Ampak danes moj namen ni bil gledat hotele.

Kar jim stejem v velik plus je to, da so ohranili stare stavbe in jih celo obnavljajo. Tako ima celo mesto v centru (nisem sla dalec, ker sem prisla samo za slabe tri ure... smo imel ornk dez pa to) tak evropski pridih, kot ce bi se sprehajal po Portugalskem (verjetno, zal se nisem bila), vsekakor pa je men nostalgija udarila na italijanska mesta.
Sicer se vedno prevladujejo kitajske trgovine, kitajske restavracije... (in ja, tudi Mcdonalds, Starbucks in druga navlaka).. Ampak vse to je pomesano s evropsko arhitekturo in to da mestu cisto poseben car.

No, zakaj sem tako navdusena botruje dejstvo, da ze od Buenos Airesa gledam precej moderna mesta. Auckland, Brisbane, Sydney, Hong Kong.... V Avstraliji so si mesta kar podobna (no, Brisbane kopira Sydney, Hong Kong pa ima samo se 89 spomenisko zascitenih stavb, ter vec kot 7000 neboticnikov. Sydney se premore par kao starejsih zgradb (segajo v 1850), Brisbane jih nima niti za vzorec... Hong Kong je pa vse podrl in zdej se bojujejo arhitekti za tistih nekaj, ki so se ostale....

Zato, mi je bil Macau tako vsec. Poselili so ga ze v 16 stoletju portugalci in temo primerna je tudi arhitektura. In seveda cerkve, ki jih je kar veliko.

Macau ima seveda tudi kitajsko zgodovino in templje.

Fotke povejo vec kot 1000 besed....


















1 komentar:

Borut pravi ...

Maja, hude fotke in res še nekaj zgodovine, ki so jo ohranili! Vse zgleda tako lepo preurejno, da sem sprav pomislil, da je vse to novo postavljeno s starim stilom...pa očitno ni!?..kar me veseli! Sicer pa slika, kjer si slikala velbe v stavbi si ujela tudi reklamni pano drogerije Watsons (OOOOOO, spomnini) na mojo, drogerijo so še vedno živi! Aja, za vse tiste, ki ne veste o čem govorim...Watsons je imel svoje poslovalnice tudi v SLO, kjer sem bil zaposlen, a so potem odšli iz SLO tržišča! Pridna si z blogi, pohvalno! Pa pazi, da te ciklon 9 ne odnese..hehe! LpB.:)